internet pe mobil

Întovărăşirea cu internetul şi pe telefonul mobil îşi face simţită prezenţa în tot mai multe momente ale activităţilor noastre zilnice: de la comunicare business la reţele sociale, de la messenger la navigare pe net. Toate acestea sunt întărite şi detaliate de un recent sondaj (cu chestionare online şi offline), prezentat ieri în cadrul Mobile Marketing Conference.

Din raport reiese că majoritatea utilizatorilor de mobil stau pe internet „în oraş, când sunt singuri” (32%), în tren/metrou (29%), când aşteaptă pe cineva (28%), dar şi când sunt acasă (29%) sau chiar la şcoală/facultate/birou (28%). Principalele activităţi derulate prin intermediul internetului mobil sunt: verificarea mail-ului (41%), navigarea pe internet (34%), messenger (30%), reţele sociale (18%). Pentru social networks, Facebook este preferat de majoritatea utilizatorilor, aproximativ 60%.

Totuşi, în afara funcţiilor de bază (voce, SMS, calendar/organizator), principalele utilizări alte terminalului sunt pentru muzică (42%), internet (32%), jocuri (29%), conform sondajului. Suprinde plasarea spre coada clasamentului utilizarea unor funcţii precum foto (25%) sau bluetooth (19%).

Reclamele pe mobil

Unul dintre elementele considerate cheie pentru industria telecom (în ceea ce priveste noi resurse financiare) este zona publicităţii mobile. Deşi rapoarte mai mult decât optimiste prezentau, de acum câţiva ani, sume ameţitoare, de miliarde de euro, totuşi acest domeniu încă este sub estimări. Se pare că nu s-a reuşit rezolvarea aspectelor legate de publicitatea nesolicitată (spam), precum şi de deranjul reclamelor (text, imagine/banner) şi pe „obiectul-minune” de care nu ne mai despărţim nici la WC. |n orice caz, raportul menţionat arată că românii au devenit mai reticenţi la marketingul mobil, doar 8% considerând că îşi atinge scopul. Mai mult decât atât, 25% dintre participanţii la sondaj sunt de părere că reclamele pe mobil nu aduc nici un avantaj.

Clasamentul producătorilor

In ceea ce priveste brand-urile deţinute de români, piaţa este dominată în continuare de Nokia (53%), pe următoarele poziţii aflându-se Samsung (14%), Sony Ericsson (12%), LG (9%), iPhone (8%), HTC (6%), Motorola (4%), Blackberry(3%). Atunci când achiziţionează un terminal nou, cumpărătorii au vedere, în special, următoarele aspecte: software (să nu se blocheze etc), service, preţ, să fie uşor de folosit.

La sondajul prezentat ieri au participat respondenţi cu vârste cuprinse între 19 şI 35 de ani, din Bucureşti, studenţi, persoane cu studii superioare

si venit mediu/ridicat.

Privită în ansamblul pieţei telecom, după primul trimestru al anului, situaţia este destul de dificilă: o scădere de 34,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi o cifră de afaceri de 42 milioane de euro, conform raportului prezentat recent de firma de cercetare de piaţă GfK.

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: